14 Eylül 2011 Çarşamba

Uykuda oturma

Bizim bıcırık iki gündür yattığı yerden kalkıp oturmayı keşfetti. Başta çok sevinmiştim. Ama geçen akşam dört defa yatakta oturup yatağın kenarı ile oynadı. En son altı gibi uyandı. Daha erken dedim baktım sesi kesilmiyor. Baktım oturmuş oynuyor. Pışpışlayıp yatırdım, bağırdı. Sonra sesi kesildi. Uyudu mu derken mırıldamalar duydum. Yine oturmuş inatla oynuyor.

Bugün tam sekiz saattir yarım saat bile tutmayan uyku ile duruyor. Kaç uyku denedik, iptal ettik. Yine aynı şey. Deli gibi uykusu var ama hoppp oturuyor. Sonra oturdu diye ağlıyor. Bıraktım yatabilecek mi diye ama yapamadı. Teskin ettik yatırdık nafile.

Babycenter’dan baktım. Bizimki ile aynı durumda bebekler varmış. Üç dört gün sürer diyorlar. Bırakın dokunmayın kendi yatmayı öğrensin. Bağırırsa tepki vermeden yatırın. Çok ağlarsa alıp bir saat sonra uykuyu tekrar edin diyorlar.

Umarım kısa sürede geçer. İşte o yarım saatlik zamanda bizim kız yine yatarak değil ama oturarak uyumuş!

Uykusuna nazar geldi galiba. Geceleyin diş olmazsa bir kez uyanıyordu. Aslında tam anlamıyla uyanmıyor ama yine de emziriyordum. Sanki emzirmesiz geceye geçme aşamasındaydık. Arada hafif uyansa bile bir iki dakika içinde uykusuna devam edebiliyordu.

Aşağıda otururkenki hali var. Yastık ve battaniyeye dikkat! Hemen her uykuda yatakta farklı bir pozisyonda oluyoruz. Siz siz olun bebek yastığı almayın, işe yaramaz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder