29 Temmuz 2011 Cuma

Katı gıdalarla deneyimler ve uyku

Daha evvel bizim kızı nasıl Ferber’lediğimizi anlatmıştım [1]. Fakat katı gıdalara geçince ve altıncı ayımızda artık anneye bağlılık arttığından yatış ritüelimiz değişmek durumunda kaldı. Katı gıdalarda miktar artınca bizim kızın tam yattıktan sonra kaka yapacağı aklına gelip uzun uzun bağırmaya başladı. Akşam yemeği onun yatış vaktine gelince onun yatakta mızırdanması, söylenmeleri eşliğinde oluyordu. Bağırdıkça içeri girip sakinleştirmeye çalışıyordum. Sonradan anladım ki kızımız kakasını yapmak ve sonrasında benim altını değiştirmesini istiyordu. Evet çok titiziz! Onu dizimi büküp arasında oturtup gazını kakasını yaptırmaya çok evvelden alıştırmıştım. Çoğu zaman bunu yapmadan kakasını yapmak istemiyor. Pozisyonda aynı tuvalete oturur gibi, artık rahat mı ediyor ne? Yapınca dikkati dağılmasın diye odasında sessizce altını temizliyorum. Temizlenip yatırınca çoğu zaman hiç bağırmadan uyumayı kabul ediyordu.

Son bir kaç haftadır bu da yetmeyip yatmadan evvel huzursuzluk ve bağırmalarımız artmıştı. Tatilden mi sıcaklardan mı diye birçok fikir yürütürken tesadüfen altını alma işleminden sonra kulağına bir süre ninni mırıldanmaya başladım. Daha sonra başını okşayıp sessizce yatağına aldım. Ve ilk kez itirazsız mızmızlanmadan uyudu. İkinci gün aynı ritüel: banyo, emme+mama, kaka faslı ve ninni. Aynı şekilde hiç itiraz yok. Dört gece üstüste rekor kırdık. Gerçi bugün çok az mırıldanıp normalden daha az emdi ama artık bu sıkıntısının da sıcaktan olduğuna eminim.Özetle bizim kız yatma ritüelimize kendisi iki madde daha ekledi. Sanırım şu separation axiety denen şey bizde erken başladı. İşten gelip beni görürse mutlucuk oluyor ama arkamı dönüp üstümü değişmeye kalktığım zaman ağız buruluyor ağlama başlıyor.Bir gün kayınvalidemin kucağında, tuvaletin kapısında ben çıkana kadar zırıl zırıl ağladı. Baba gelince de ayaklar kollar devamlı hareket halinde.

Bizimkinin uyuduğu zamanki halleri bitirim oluyor. Yüzüstü dönmeyi sevmeyen bebek uyurken dönüyor. 10 gün civarı arada uyanmalarımız arttı. Yüzüstünden sırt üstüne dönemediğinden basbas uyku arasında bağırıyor. Gözümü açamadan gidip bizimkini kaplumbağa gibi çevirip odama gidiyorum. Şimdi neyseki kendini çevirmeyi öğrendi. Ama uyuma şekilleri yaratıcılık tanımıyor. Yatağında dikey, ayak ucunda başı olacak şekilde, yatağın köşesine sokularak, ayaklar parmaklıların dışında olacak şekilde birçok uyuma şeklimiz mevcut.

Katı gıdalarla deneyimimiz aslında hem iyi hem kötü gidiyor. İyi gidiyor çünkü bizimki çoğu zaman verileni hapır hupur itirazsız yiyor. Kahvaltı en zor geçiyor. Toplamda 30-40 cclik yiyordur (yumurtası, peyniri vs). Ama etli sebzelerde günlük 90 cc kadar, meyve 60 cc, yoğurt 40 cc kadar yiyor. Fakat bu sefer emmek istememeye başladı. Yeni huyumuz tek meme alınacak. Diğerini vermeye kalktığım anda çığlığı basıyor. Ne kadar denedimse de akşamları dışında ikisini birden asla peşi sıra almıyor. Tabii böyle isteksiz olunca sütüm de azalmaya başladı. Açıkçası bu da beni üzüyor.Daha sık emzirmeye çalışmak,ek gıdayı azaltmak hiç bir işe yaramadı. Sanırım bizimki emmeyi erkenden bırakacak ya da geçici bir durum yaşıyoruz.

Ayrıca bizimki bir gurme edasıyla hemen hemen her gün farklı şeyler talep etmeye başladı. Aynı şeyler olunca yemiyoruz. Genelde posa yapıcı yeşil renkli sebzelerle (ıspanak, semizotu, bezelye, fasülye) az miktarda patates ve havucu karıştırıyorum. İçine kemik suyu ya da kıyma atıyorum. Maydanoz da her zaman yemeklerinin içinde var. Meyve olarak genelde armut, üzüm, kayısı, erik, elma karışımlarında ikili ya da üçlü olacak şekilde veriyorum. Yoğurdu sadeden çok azıcık meyveli, öğütülmüş cevizli ya da pekmezli veriyorum. Ayın 8’inde de doktor kontrolümüz var. Umarım iyi gelişim göstermiştir.Demir damlamızda da istenen miktara çok şükür ulaştık. Sabahları 8 damla alıyoruz ve sorun olmuyor.

[1] http://tugba-bence.blogspot.com/2011/07/kolik-ve-uyku-sorunu.html

1 yorum:

  1. Merhabalar,yazılarınızı cok hoş ve bilgilendirici.ikinci bebekte insan yine aynı saflikta,ne nasıldı diye blog blog dolaşıyor,en faydalı hap bilgiler sizde;) bebek telsizi için kullandığınız markayı modeli ve çekiş mesafesini ogrenebiliriyim?memnunusuniz

    YanıtlaSil